close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תזונה ללא גלוטן– מה זה אומר?

מערכת שורשיז תשרי, תשעט26/09/2018

אודות תזונה ללא גלוטן ובפיתוח החדשני שבה- עוגיות ללא גלוטן

תגיות:
גלוטן הוא סוג של חלבון המצוי במה שרובינו מכנים "פחמימות". עם זאת – כמובן שישנן פחמימות בהן אכן מצוי גלוטן, וישנן פחמימות בהן אין לו זכר.

ניתן למצוא גלוטן בגרעין של דגנים – שעורה, חיטה, שיפון – וכמובן במוצרים המעובדים מדגנים אלו – פסטה, לחם, קמח כמובן ועוד.

מדוע להוציא את הגלוטן מהתפריט?
תזונה ללא גלוטן יועדה מלכתחילה לאוכלוסיות אשר הגלוטן גורם להם לתחושות לא טובות בגוף, לתגובות אלרגיות ותגובות של חולי ממשי – אוכלוסיית חולי הצליאק הם האוכלוסיה הראשונה אשר נמנעת לחלוטין מגלוטן, עבורם השפעות הגלוטן הרסניות ממש: דלקות מעי, הרס רירית המעי ובסופו של דבר חוסר ספיגה של חומרים חיוניים בגוף.
יחד עם זאת, לאור מחקרים וטרנדים שצצו בשנים האחרונות הביאו אנשים רבים להימנע מגלוטן על מנת – להפחית משקל, להימנע מנפיחות בבטן, לטיפול והטבה מסוכרת ובכלל – למראה גוף משופר ולהעלאת דימוי עצמי.
כמעט כל נמנעי הגלוטן מבחירה – יהיו מוכנים להישבע שההימנעות הזו שינתה כליל את תחושתם, מידת האנרגיה שלהם וחוללה מהפך חיובי בחייהם. בין אם אלו אנשים בריאים לחלוטין ובעיקר אם מדובר בכאלו הרגישים ולו במעט לגלוטן, יש המדווחים על הקלה וריפוי של בעיות עור, כאבים, מגרנות ואפילו השפעה חיובית על מצבי הרוח וההתנהלות הכללית.

איך מיישמים דיאטה ללא גלוטן?
העיקרון פשוט: הורדה מלאה של כלל המוצרים והמאכלים המכילים גלוטן. ויש המון מאכלים שאכן לא מכילים גלוטן (כן, גם עוגיות) – פשוט כך. לא כמעט, לא ליד, לא בערך – פשוט הורדה חד משמעית וזהו. הגוף יגיב בהתחלה ממש בסממני גמילה – חוויה של חוסר, של תסכול, בלבול – וכל מה שכרוך במעבר ושינוי כה גדול בצורת האכילה, ההתארגנות וההתייעלות.
עם זאת – כמו כל דבר בחיים – הכל קשור לתודעה. אם תהיו בחווית "אין לי" ובתודעה של חסר – כך המעבר שלכם ירגיש.
מצד שני – אם תהיו בחוויה של "איך כן" וכמה שפע יש לאכול דווקא בזכות הויתור על הגלוטן והבחירה בבריאות – מזונות לא מעובדים, או מעובדים באופן מינימלי, הרבה בישול ביתי – מכיוון שאכילה בחוץ עלולה להחדיר עקבות גלוטן לצלחת שלכם, מעט מאוד מקומות הם סטריליים לחלוטין מגלוטן.
אבל היתרון המשמעותי והענק הוא המבחר העצום כיום בחנויות של מוצרים ללא גלוטן. עוגיות ללא גלוטן זהו אחד הפיתוחים הגדולים והבשורה לכל נמנעי הגלוטן – להמשיך להנות מפחמימות, להמשיך להנות ממתוק, אבל – בלי כל המחירים הגופניים אותם גובה הגלוטן...
מלבד עוגיות ללא גלוטן יש מגוון מוצרים טעים וענק ללא גלוטן, וכיום – אפילו אין להם טעם של פשרה או חוסר ברירה.... מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ בנושא תזונה ללא גלוטן וכמובן למידע על מגוון המוצרים שפתוח בפניכם.

המאמר באדיבות פינוקיצ'ן – מגישים לכם עולם שלם ללא גלוטן עד הבית. לקריאה נוספת בקרו כאן
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה